Świetlica Parafialna

Wiadomości

DZIĘKUJEMY!

Data:  31 sierpnia 2012

Otrzymaliśmy w ostatnim czasie od Was gry, układanki, książki do naszej biblioteczki i sprzęt sportowy. Bardzo się cieszymy i na pewno wykorzystamy w kolejnym roku szkolnym:-).

Wędrówki górskie - Szyndzielnia, Klimczok

Data:  17 sierpnia 2012

Wróciliśmy znów w Beskid Śląski. Z Bielska-Białej wchodziliśmy przez Dębowiec na Szyndzielnię (1028 m.n.p.m.) i potem dalej na Klimczok (1117 m.n.p.m.). Zdjęcia z wędrówki dostępne są tutaj.

Kolonie letnie w Poroninie

Data: lipiec 2012

Kolejny raz mieliśmy mozliwość wyjechać na kolonie letnie do Poronina. Razem bawiliśmy się, wędrowaliśmy, spędzaliśmy wolny czas ze sobą i z Panem Bogiem. Dziękujemy wszystkim, dzięki którym te radosne chwile mogliśmy przeżyć! Zdjęcia z wyjazdu można zobaczyć tutaj.

Dziękujemy Księdzu Michałowi

Data:  28 czerwca 2012

Dziś ostatnie spotkanie z Księdzem Michałem. Jesteśmy wdzięczni za czas nam poświęcony, za wskazywanie tego co ważne i właściwie, za wspólne bycie razem w modlitwie i zabawie. Był to na pewno dobry czas i pozostanie w nas. Mówimy "do widzenia", bo liczymy na pamięć i odwiedziny:-). Powspominać można tutaj.

Piknik - zakończenie roku szkolnego

Już czas na podsumowanie mijającego roku szkolnego. Wydarzyło się wiele dobrych rzeczy. Wielu z nas zaangażowało się w różne prace i zajęcia świetlicowe. Dziś czas by wszystkim podziękować i nagrodzić. To był dobry czas. Spotkaliśmy się by to uczcić na wspólnym grillowaniu:-). Zdjęcia z pikniku można zobaczyć tutaj.

Piosenka turystyczna

Data:  25 czerwca 2012

Uczymy się piosenek wycieczkowych i turystycznych. Coraz bliżej wakacje. Już wkrótce wyjedziemy na letni wypoczynek. Niech te piosenki umilą nam wakacyjny czas.

Festyn parafialny

Data:  23 czerwca 2012

Na dzisiejszym festynie parafialnym zorganizowaliśmy dla dzieci wesoły tor przeszkód, konkurs rysunkowy i malowanie twarzy. Mamy nadzieję, że radość przyniósł Wam wszystkim występ naszej grupy tanecznej z bardzo energicznym programem:-). Zdjęcia z festynu można zobaczyć tutaj.

Wędrówki po Katowicach

Data:  22 czerwca 2012

To już ostatnia w tym roku szkolnym wycieczka z cyklu Znam Katowice. Zwiedzamy ponownie centrum Katowic. Troje dzieci zdobyło odznakę w stopniu brązowym i srebrnym. W przyszłym roku szkolnym będziemy zwiedzać pozostałe dzielnice Katowic.

Zbieramy podręczniki

Data: 19 czerwca 2012

Od dziś zbieramy znów podręczniki. Może komuś nie są potrzebne, a my możemy jeszcze je wykorzystać i z nich się uczyć. Będziemy wdzięczni za pomoc.

Zwiedzamy Muzeum Diecezjalne

Data:  19 czerwca 2012

Mieliśmy okazję zobaczyć zbiory Muzeum Diecezjalnego i posłuchać ciekawych opowieści, za które serdecznie dziękujemy Paniom pracującym w muzeum:-).

Piknik - zakończenie korepetycji

Data:  18 czerwca 2012

Nauka w tym roku szkolnym dobiega końca. Do korepetycji wrócimy w przyszłym roku szkolnym. Teraz już możemy cieszyć się nadchodzącymi wakacjami. Piknik w Dolinie Trzech Stawów to dobre zakończenie nauki i dobre rozpoczęcie letniego wypoczynku. Zdjęcia z pikniku można zobaczyć tutaj.

Świętujemy czerwcowe urodziny

Data:  16 czerwca 2012

W miesiącu czerwcu kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Życzenia składamy Sabrinie, Dawidowi i Mateuszowi. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantów.

Zwiedzamy gmach Biblioteki Śląskiej

Data:  15 czerwca 2012

Dziś mieliśmy okazję zobaczyć jak wygląda w środku gmach Biblioteki Śląskiej i jak można korzystać z jej zasobów. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy. Wycieczkę zakończyliśmy na osiedlowym placu zabaw.:-) tutaj.

Pamiętajcie: KIBICUJEMY!

Data:  9 czerwca 2012

Wędrówki górskie - Czantoria

Znów wyruszyliśmy na górskie szlaki. Tym razem zdobyliśmy Małą Czantorię (866 m.n.p.m.) i Wielką Czantorią (995 m.n.p.m.). Pogoda nas nie rozpieszczała. Dzielnie pokonywaliśmy trasę chociaż padał deszcz. Zdjęcia z wędrówki dostępne są tutaj.

Dzień Matki

Data:  26 maja 2012

Na jeden dzień jedna z salek parafialnych zamieniła się w kawiarenkę dla naszych Mam. Były pieczone przez nas ciasteczka, kelnerki donosiły napoje, występowali artyści. Jednym słowem pełna gala:-). Wszystkiego dobrego życzymy naszym Mamom! Zdjęcia z Dnia Matki można zobaczyć tutaj.

Próbujemy swoich sił w grze terenowej

Data:  19 maja 2012

Dwie drużyny wyruszyły dziś ze świetlity by zmierzyć się ze swoimi rówieśnikami w grze terenowej rozgrywanej na terenie Katowic. Gratulujemy uczestnikom, a szczególnie grupie gimnazjalistów, która zdobyła pierwsze miejsce. Dziękujemy kapitanowi Bartkowi za poprowadzenie drużyny do zwycięstwa.

Świętujemy majowe urodziny

W miesiącu maju Ewelinka obchodzi urodziny. Składamy serdeczne życzenia dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszej Solenizantki.

Ciekawe budynki w dzielnicy Śródmieście

Data:  18 maja 2012

Dziś zadaniem każdego z odkrywców było doprowadzenie wycieczki do jednego z wybranych miejsc. Uczyliśmy sie posługiwać planem miasta. Wyszło całkiem nieźle:-). Zwiedzaliśmy m.in. modernistyczne budynki w dzielnicy Śródmieście.tutaj.

Piknik

Data:  5 maja 2012

Pierwsze ciepłe dni chcemy spędzić na dworze i nacieszyć się słońcem. Dziękujemy pani Tereni za organizację pikniku w parku osiedlowym. Spędziliśmy miło czas bawiąc się, grając i ciesząc się, że jesteśmy razem.

Spacer po katowickich cmentarzach

Data:  4 maja 2012

Dziś odwiedzamy katowickie cmentarze. Poznajemy historie znanych ludzi związanych z Katowicami. Kilka zdjęć zamieściliśmy tutaj.

Rozpoczynamy wędrówki górskie

Data:  3 maja 2012

Wyruszyliśmy na górskie szlaki. Pierwsza wędrówka zawiodła nas na szczyt Magurki Wilkowickiej (909 m.n.p.m), a stąd na najwyższy szczyt Beskidu Małego Czupel (933 m.n.p.m.). Nagrodą były słoneczna pogoda i piękne widoki. Zdjęcia z wędrówki dostępne są tutaj.

Klub Odkrywcy budzi się z zimowego snu

Data:  27 kwietnia 2012

Wyruszamy, by znów odkrywać ciekawe zakątki naszego miasta. Poznajemy historię miejc, budynków, ważnych ludzi, ale także odkrywamy miejsca, w których warto spędzać wolny czas. Nagrodą będzie zdobycie kolejnego stopnia odznaki Znam Katowice. Zdjęcia z dzisiejszej wycieczki do Parku Kościuszki można zobaczyć tutaj.

Relacje z wypraw geograficznych - Miejska Biblioteka Publiczna

Data: 25 kwietnia 2012

Dzisiejsze zajęcia Klubu Czytelnika w Miejskiej Bibliotece Publicznej znów były nietypowe. Mieliśmy okazję posłuchać ciekawych opowieści pana Michała z jego wypraw geograficznych oraz wysokogórskich. Każdy miał okazję zobaczyć a nawet przymierzyć sprzęt potrzebny na wyprawach. Bardzo dziękujemy za niezwykłe opowieści. Zdjęcia z zajęć w bibliotece można zobaczyć tutaj.

Świętujemy kwietniowe urodziny

Data:  19 kwietnia 2012

W miesiącu kwietniu kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Życzenia składamy Emilce, Sandrze i Oli. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantek.

Wielkanoc

Data: 31 marzec 2012

Spotykamy się ostatni raz przed Świętami, dlatego rozpoczęliśmy śniadaniem wielkanocnym. Nie zapomniał też o nas zajączek:-). Teraz będziemy oczekiwać Zmartwychwstania już w swoich rodzinach. Życzymy wszystkim Wesołych Świąt dziękując za wszelkie wsparcie jakiego od Was doświadczamy:-). ALLELUJA!

Spotkanie z aktorką Panią Aliną Chechelską - Miejska Biblioteka Publiczna

Data: 28 marca 2012

Dzisiejsze zajęcia Klubu Czytelnika w Miejskiej Bibliotece Publicznej były nietypowe. Mieliśmy okazję spotkać się z aktorką Teatru Śląskiego Panią Aliną Chechelską. Pani Alina dzieliła się z nami swoimi pasjami: aktorstwem i podróżami. Dzięki niej mogliśmy przenieść się w wyobraźni m.in. na Madagaskar:-). Bardzo dziękujemy za niezwykłe opowieści. Zdjęcia z zajęć w bibliotece można zobaczyć tutaj.

Kiermasz świąteczny !

Data: 18 marca 2012

Od dziś przez trzy niedziele będziemy sprzedawać ozdoby wielkanocne. To przede wszystkim prace wykonane w świetlicy przez dzieci i wychowawców. Coraz częściej włączają się w nasze prace rodzice:-). Dziękujemy wszystkim, którzy obdarowali nas materiałami potrzebnymi do przygotowania dekoracji świątecznych. Mamy nadzieję że radosne wielkanocne ozboby ucieszą Was i będą ozdobą domów podczas zbliżających się Świąt. Można je zobaczyć tutaj. Środki zebrane podczas kiermaszu będą wykorzystane na potrzeby świetlicy, przede wszystkim na letni wypoczynek dzieci w czasie nadchodzących wakacji. Serdecznie ZAPRASZAMY!:-)

Świętujemy marcowe urodziny

Data:  10 marca 2012

W miesiącu marcu kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Życzenia składamy Monice, Martynie, Patrycji, Nicoli, Arkowi i Mateuszowi. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantów.

Przygotowania do kiermaszu świątecznego

Data: 9 marca 2012

Rozpoczynamy przygotowania do kiermaszu świątecznego. W każdy piątek przez kilka godzin dzielimy się naszymi talentami stale odkrywanymi:-). Mamy nadzieję że ozdoby wielkanocne będą cieszyć się tak wielkim zainteresowaniem jak przygotowane przez nas ozoby bożonarodzeniowe. Bardzo się staramy:-). Zdjęcia z zajęć plastycznych można zobaczyć tutaj.

Ruszają wieczory filmowe!

Data: 1 marca 2012

Co dwa tygodnie w wieczory czwartkowe zmieniamy salkę w salę kinową, by wspólnie obejrzeć film. Po filmie mamy okazję podzielić się swoimi wrażeniami. Czasem dostajemy różne ciekawe zadania do wykonani i bywa że sporo z tym śmiechu:-).

Rusza grupa taneczna!

Data: 25 lutego 2012

Dnia 25 lutego rozpoczyna działalność grupa taneczna. Ćwiczymy w pocie czoła pod czujnym okiem Pani Agnieszki. W tym roku jest nas całkiem sporo. Mamy nadzieję, że niedługo będziemy mogli pochwalić się swoimi umiejętnościami:-). Trzymajcie kciuki!

Zawody psich zaprzęgów

W dniu dzisiejszym przyjmowaliśmy niezwykłych gości. Przyjechał nasz starszy kolega Dominik wraz z dwoma pieskami. Mieliśmy okazję posłuchać o niezwykłej pasji, a mianowicie o zawodach psich zaprzęgów. Dziękujemy Dominikowi za niesamowite wrażenia i życzymy dalszych osiągnięć w tej dyscyplinie, a zainteresowanych odsyłamy na stronę klubu.

Świętujemy lutowe urodziny

Data:  25 lutego 2012

W miesiącu lutym kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Życzenia składamy Wojtkowi i Olkowi. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantów.

Rusza salonik gier

Data: 23 lutego 2012

Od dzisiaj co dwa tygodnie w wieczory czwartkowe będziemy spotykać się w naszej salce przemienionej w salonik gier planszowych. Będziemy poznawać najnowsze gry dostępne w sprzedaży, ale także wracać do tych starszych, które są nadal lubiane i ciekawe.

Zimowe szaleństwo!

Data: 8 lutego 2012

Chociaż w czasie ferii siarczyste morzy, nie boimy się. Dzisiaj konie zawiozły nas saniami na Stecówkę. Tam mogliśmy zjeżdżać na czym tylko się dało. W razie zimna grzał nas ogień z paleniska. Piękne górskie klimaty...:-). Zapraszamy do oglądania zdjęć dostępnych tutaj.

Nauka jazdy na łyżwach

Data: 26 stycznia 2012

Dziś odbyło się nasze pierwsze wyjście na łyżwy. Trochę pogoda - właściwie temperatura - próbowała nas odstraszyć, ale nie daliśmy się. Zdjęcia z naszych ślizgawek można zobaczyć tutaj.

Literatura przygodowa - Miejska Biblioteka Publiczna

Data: 25 stycznia 2012

Dziś odbyły się zajęcia Klubu Czytelnika w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Tematem zajęć była literatura przygodowa dziecięca i młodzieżowa. Zdjęcia z zajęć w bibliotece można zobaczyć tutaj.

Bal karnawałowy

Data: 21 stycznia 2012

Na dzisiejszym balu karnawałowym można było spotkać księżniczki, tajnych agentów, żołnierzy, a nawet ducha. Bawiliśmy się wspólnie z Dziećmi Marii i Chórkiem parafialnym. Całkiem dobrze wychodzą nam już tańce grupowe:-). Zdjęcia z balu można zobaczyć tutaj.

Świętujemy styczniowe urodziny

Data:  21 stycznia 2012

W miesiącu styczniu kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Życzenia składamy Emilce, Patrycji i Sylwii. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantek.

Nauka jazdy na nartach

Data: 18 stycznia 2012

Rozpoczynamy naukę jazdy na nartach. Grono narciarzy w tym roku powiększyło się do piętnastu osób! Zdjęcia z naszych wyjazdów narciarskich można zobaczyć tutaj.

Świętujemy urodziny Księdza Michałą

Data: 14 stycznia 2012

Dziś składamy życzenia urodzinowe Księdzu Michałowi dziękując za jego wielką o nas troskę. Tak się składa że na 40 urodziny jest nas dokładnie ...40!:-))).

RADOSNYCH ŚWIĄT !!!

Data: 24 grudnia 2011

Dziękujemy wszystkim za wsparcie naszej pracy, serdeczność, zainteresowanie naszymi wyrobami sprzedawanymi na kiermaszu, za wszelką pomoc, która jest dla nas nieoceniona. Dziś Wigilia - spędźmy ten czas z rodziną. Życzymy wszystkim radosnych Świąt, odpoczynku od codziennych obowiązków, pokoju serca i bliskości Nowonarodzonego...

Wigilia w świetlicy

Data: 23 grudnia 2011

Dziś spotkaliśmy się by wspólnie jak w dużej rodzinie zasiąść do wigilijnego stołu, złożyć sobie życzenia dzieląc się opłatkiem, śpiewać kolędy i cieszyć się Bożym Narodzeniem. Bardzo dziękujęmy Panu Romanowi za niesamowity klimat wigilijny, pyszne tradycyjne potrawy i dobre serce!

Świętujemy grudniowe urodziny

Data:  17 grudnia 2011

W miesiącu grudniu kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Życzenia składamy Kubusiowi, Wiktorii, Karolinie i Marcinowi. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantów.

Stroiki na kiermasz świąteczny

Data: 15 grudnia 2011

W tym tygodniu przygotowujemy stroiki świąteczne, które będzie można zakupić na niedzielnym kiermaszu. Serdecznie zapraszamy.

Zwyczaje świąteczne i noworoczne - Miejska Biblioteka Publiczna

Data: 14 grudnia 2011

Dziś odbyły się zajęcia Klubu Czytelnika w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Tematem zajęć były zwyczaje świąteczne i noworoczne. Na koniec wykonywaliśmy kartki świąteczne. Bardzo dziękujemy za zorganizowanie ciekawych zajęć. Zdjęcia z zajęć w bibliotece można zobaczyć tutaj.

Kiermasz świąteczny rozpoczęty

Data: 27 listopada 2011

Dziś pierwsza niedziela adwentu. Od dnia dzisiejszego co niedzielę przez cały adwent będziemy sprzedawać ozdoby świąteczne. Znaczna część z nich to prace wykonane w świetlicy przez dzieci i wychowawców. Dziękujemy za pomoc wszystkim Pomocnikom. Cieszymy się że możemy zaprezentować swoje prace całej parafii i że trafią do Waszych domów. Można je zobaczyć tutaj. Środki zebrane ze sprzedaży będą wykorzystane na potrzeby świetlicy, przede wszystkim pokryją koszty wyjazdu dzieci na kolonie. Dziś szczególnie polecamy wieńce i kalendarze adwentowe. Serdecznie ZAPRASZAMY!:-)

Świętujemy listopadowe urodziny

Data:  26 listopada 2011

W miesiącu listopadzie kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Życzenia składamy Dajanie, Angelice, Jakubowi i Danielowi. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantów.

Październikówka

Data:  22 października 2011

W sobotę pielgrzymowaliśmy do sanktuariów maryjnych Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Odwiedziliśmy sanktuarium Matki Bożej Patronki Rodzin w Leśniowie, sanktuarium na Jasnej Górze w Częstochowie i sanktuarium w Gidlach. Zdjęcia z wyjazdu można zobaczyć tutaj.

10 urodziny Świetlicy Nazaret

Data: 16 października 2011

Zakończyliśmy obchody 10-lecia naszej świetlicy w niedzielę uroczystą Mszą św., a po niej spotkaniem urodzinowym z zaproszonymi gośćmi w salkach parafialnych. Dziękujemy raz jeszcze wszystkim, dzięki którym świetlica powstała, mogła istnieć przez 10 lat, dawać schronienie dzieciom w trudnych chwilach, wspierać w wychowaniu, przynosić radość bycia razem, a obecnie może nadal się rozwijać. Każda pomoc jest nieoceniona. DZIĘKUJEMY! Zdjęcia ze spotkania można zobaczyć tutaj.

Świętujemy październikowe urodziny

Data:  15 października 2011

W miesiącu październiku kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Dziś życzenia składamy Natalce i Izie. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantek.

Przygotowania do kiermaszu świątecznego

Data: 13 października 2011

Ruszyły pełną parą przygotowania do kiermaszu świątecznego. Wycinamy, malujemy, rysujemy, kleimy, by już wkrótce móc zaprezentować swoje prace. Sprawia nam to wiele radości, ale wysiłku też jest nie mało. Kilka zdjęć zrobionych podczas naszych prac można zobaczyć tutaj.

Otwarcie biblioteki świetlicowej

Data:  8 października 2011

Dziś zostały wypożyczone pierwsze książki. Życzymy wszystkim czytelnikom miłej lektury i zapraszamy do korzystania z naszej nowo otwartej biblioteczki.

Świętujemy październikowe urodziny

W miesiącu październiku kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Dziś życzenia składamy Natalce i Mikołajowi. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantów.

Ruszamy z nauką!

Data:  1 października 2011

Od dziś rozpoczynamy naukę indywidualną dla dzieci, które zgłosiły chęć uczestnictwa w tego typu zajęciach. Szczegółowy plan korepetycji znajduje się tutaj. Bardzo dziękujemy wszystkim Wolontariuszom za trud wkładany w prowadzenie zajęć.

Konkurs - ortografia

Dziś pierwsza edycja konkursu ortograficznego. Zapraszamy do zmierzenia się z zasadami pisowni w języku polskim. Życzymy powodzenia!:-)

Klub Odkrywcy ponownie rusza na tropienie śladów

Data:  30 września 2011

Zdobywamy kolejne punkty do odznaki "Znam Katowice". Dzisiaj szukamy ciekawych budynków. Zdjęcia z wycieczki można zobaczyć tutaj.

Świętujemy wrześniowe urodziny

Data:  24 września 2011

W miesiącu wrześniu kilkoro dzieci z naszej świetlicy obchodzi urodziny. Życzenia składamy Wojtkowi i Sebastianowi. Dużo radości, pomyślności i zdrowia dla naszych Solenizantów.

Konkurs - tabliczka mnożenia

Rozpoczynamy konkurs z tabliczki mnożenia. Co tydzień będzie szansa powalczyć o pierwsze miejsca. Życzymy powodzenia!:-)

Świętujemy urodziny Księdza Proboszcza

Data:  22 września 2011

Życzymy wszystkiego dobrego, zdrowia, sił i wielu łask. Pamiętamy w modlitwie.

Klub Odkrywcy rusza na tropienie śladów

Data:  21 września 2011

Nasze wycieczki będą kontynuacją cyklu wycieczek, których celem jest zdobycie odznaki "Znam Katowice". Dzisiaj szukamy śladów znanych katowiczan. Zdjęcia z wycieczki można zobaczyć tutaj.

Zakładamy bibliotekę świetlicową

Data:  10 września 2011

W tym roku mamy zamiar uruchomić i rozwijać bibliotekę świetlicową. Już wkrótce będzie można wypożyczyć podręczniki szkolne i literaturę dziecięcą. Czeka nas sporo pracy, ale wspólnymi siłami mamy nadzieję podołać:-).

Witaj szkoło!:-)

Data: 1 września 2011

Rozpoczynamy kolejny rok szkolny w szkole i kolejny rok szkolny w świetlicy. Witamy wszystkich, którzy w tym roku do nas dołączyli i być może jeszcze dołączą. Życzymy wszystkim by dobrze nam ze sobą było!:-)